کد خبر: ۳۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۱۳ دی ۱۴۰۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: دبیرخانه‌ای برای ارزیابی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در خوزستان ایجاد می‌شود.
آقا رضا فتوحی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این دبیرخانه عملکرد دستگاه‌های دولتی مشمول این قانون و نحوه ارایه خدمات، سنجش و ارزیابی می‌شود.

وی افزود: قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان پنج شاخص دارد که شامل اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان یا مشتریان، ارایه خدمات به مراجعه‌کنندگان و مشتریان، نظرسنجی و رسیدگی به شکایات مراجعه کنندگان و مشتریان، آموزش، فرهنگ‌سازی و برنامه ریزی در راستای تکریم ارباب رجوع در سازمان‌ها است.

وی افزود: مشتری مداری و ارایه اطلاعات فرآیند انجام کار و خدمت به مراجعه‌کنندگان از وظایف مهم دستگاه‌های دولتی و عمومی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: لازم است که هرچه بیشتر و بهتر در این زمینه فرهنگ سازی شود تا دستگاه ها به انجام این قانون و رعایت حقوق ارباب رجوع پایبند شوند.

فتوحی گفت:طبق این قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که اطلاعات مربوط به فرآیند انجام کار و ارایه خدمت را به ارباب رجوع اطلاع رسانی کنند تا فرد از فرآیند انجام کار خود مطلع باشد.

وی ادامه داد: متولی اجرای این دستورالعمل حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار