کد خبر: ۳۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان:
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تربیت علمی و فناورانه بدون مشارکت و مداخله دانش آموز، معلمان و اولیا محقق نمی شود.
تربیت علمی و فناورانه بدون مشارکت محقق نمی‌شود

به گزارش آراس: مهدی رفیعی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری  استان در گیت بوستان اهواز  اظهار داشت: دراستان خوزستان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ، ۵۷ هزار معلم و ۵۱ هزار کلاس درسی داریم .

وی افزود: در سال تحصیلی جدید مشکلاتی پیش روی ما بود که با همت استاندار خوزستان و تلاش های همه دستگاه‌ها موفق شدیم از این موانع با سربلندی عبور کنیم .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم مواجه هستیم اما با مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه نیز راهکارهای مناسبی برای بکارگیری نیرو در دستور کار قرار داده‌ایم .

وی بیان کرد : امسال باعلاوه بر مشکلات آموزشی ، موضوع سیل نیز شرایط سخت تری را برای ما ایجاد کرد  به طوری که ۱۱۴ مدرسه در سطح استان آسیب دیده که ۳۵ مدرسه به صورت کامل تخریب شدند و مهلت کوتاهی برای بازسازی این مدارس داشتیم.

رفیعی گفت: هیچگاه منکر تلاش های رییس جمهوری ، استاندار محترم، مردم خیر استان و ارگان‌های مختلف نمی شویم چرا که برگزاری جلسات مستمر و تعامل و همدلی این بحران بزرگ را مدیریت کرد .

وی بیان کرد: در ابتدای مهرماه سال جاری از ۱۱۴ مدرسه تنها ۶ مدرسه را نتوانستیم به سال تحصیلی برسانیم و برای کمبود ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم نیز با برنامه ریزی و تغییر در آرایش فضاهای آموزشی موفق شدیم بدون جذب هیچ نیروی جدیدی سال تحصیلی را آغاز کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک هفته پیش از مهرماه، ۹۸ درصد صدور و ابلاغ ها انجام شد در حالی که در سالهای گذشته حداقل تا آبان ماه این ابلاغ ها انجام می شد.

وی تعلیم درکنار تربیت را از اهداف اصلی آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: همچنین در بحث نرم افزاری اقدامات خوبی صورت گرفته و برنامه‌ریزیها بر اساس سند تحول بنیادی انجام شد.

رفیعی گفت: برای رشد در این حوزه ، تربیت اعتقادی ،عبادی و اخلاقی نیاز است و باید شهروندان ما اخلاق مدار بار بیایند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این که دانش آموزان ما حقوق خود را بشناسد و در مقابل این حقوق، تکالیف را نیز بدانند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: تربیت علمی را باید در مدارس جدی بگیریم اما نباید دانش آموزان را محدود به نمره و آزمون تئوری کنیم؛ دانش آموز باید به مطالعه عادت کنند و عقل محور تربیت شوند.

رفیعی اظهار داشت: تربیت هنرمندانه ، لذت از زندگی درچارچوب اخلاق و زیست روانی و محیطی حق شهروندان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار