يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۳ | Sunday , 08 June 2025
کد خبر: ۲۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶
در آیین شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل مطرح شد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان: شناسایی و جذب هزار و 132 دانش آموز بازمانده از تحصیل

باید تلاش شود این عوامل فرهنگی و اقتصادی برطرف شود و این دانش آموزان باید بتوانند به ادامه تحصیل خود ادامه دهند.
آراس_شکوفه پایدار

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: 2 هزار و 383 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان از مهرماه 95 تا کنون شناسایی و جذب شدند. 

به گزارش آراس، محمد تقی زاده صبح امروز 19 آذرماه 96 در جشن آغاز به تحصیل 1 هزار و 132 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: آمار جذب این کودکان مربوط به 6 ماهه اخیر است و این در حالی است که از ابتدای سال 95 تا کنون 2 هزار و 383 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان به مدرسه برگشتند و تحصیل خود را آغاز کردندکه برای حفظ و نگهداری آنها باید تلاش شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: پروژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل طی 6 ماه گذشته در خورستان با همکاری چندین دستگاه اجرایی به صورت مستمر پیگیری شد که در این مدت یک هزار و 132 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند.

وی بازماندگی از تحصیل را یک معلول با عوامل متعدد دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب های جدی در جوامع بازماندگی دانش آموزان از هویت ملی، دینی، مذهبی و فرهنگی آن سرزمین است. چون یک تمدن زمانی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می گیرد که جوانان و نوجوانان نسبت به هویت تاریخی خود دارای شناخت باشند.

تقی زاده تاکید کرد: دانش آموزان باید به صورتی تربیت شوند که مواریث تاریخی خود را در ابعاد مختلف درک کنند، به کار بگیرند و به دنیا انتقال دهند تا جهانیان نیز فرهنگ متعالی کشور ما را بشناسند.

وی استاندار خوزستان را حامی جدی آموزش و پرورش دانست و گفت: با حمایت های استاندار خوزستان توانستیم با جذب حدود 4 هزار نفر به عنوان معلم حق التدریس تا حدی معضل کمبود نیروی آموزشی در استان را برطرف کنیم که این امر به کاهش بازماندگی از تحصیل دانش آموزان در این استان کمک قابل توجهی می کند.

تقی زاده با تجلیل از همکاران آموزش و پرورش برای انجام پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان گفت: همکاران من در آموزش و پرورش با انجام یک کار شبانه روزی و تلاشی بی وقفه، به صورت خانه به خانه این دانش آموزان را شناسایی و جذب کردند و برای نگهداری آنها اقدامات زیر بنایی را در دستور کار دارند.

وی انسان دانا را ثروت پایدار جامعه عنوان کرد و گفت: بیش از یک هزار سال است که در تاریخ ایران از دانایی و انسان دانا به عنوان « ثروت پایدار» در جامعه نام برده می شود و باید تمامی تلاش خود را به کار بگیریم تا دانایی به عنوان یک اصل مهم در دانش آموزان پرورش داده شود تا در آینده مشکلی نداشته باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین اخبار