شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۵ | Saturday , 26 July 2025
کد خبر: ۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
مرگ؛ پایان این جاده هاست

نماینده آبادان: جاده های خوزستان؛ قربانگاهي براي مسافران

آراس: تعریض محور زیارتی، سیاحتی جاده خضر آبادان به تره بخاخ و سیدالیه، ساماندهی روکش آسفالت، خط کشی و ترمیم شانه جاده آبادان به چوئبده و...

آراس-عفیفه صیوانی: 

تحریریه آراس به این مهم دست یافته که برای اثر گذاری بهتر و بیشتر گزارش های موضوعی توسط این تحریریه  را انتخاب  و با اولویت گذاری در دستور کار قرار دهد.

در این گزارش ها که سعی شده یک جانبه به قاضی نرویم؛با همه طرف های یک گزارش بدون هیچگونه قضاوت و پیش داوری مصاحبه و گفت وگو خواهد شد زیرا ما همیشه معتقدیم وجدان بیدار جامعه بهترین داور است.

مطمئنا این گونه حرکت های اجتماعی بدون مشارکت جمعی محکوم به شکست است. پس با ارسال نظرات و انتقادات سازنده خود ما را در هر چه بهتر و پربار تر شدن این گزارش ها یاری نمایید .

با توجه به اخبار ناخوشایندی که از جاده ای استان به گوش می رسد و صدای اعتراض اکثر مردم در این زمینه شنیده می شود لذا در اولین بخش  از این گزارش ها جاده های استان را  هدف قرار داده ایم؛ این گزارش ها به صورت سلسله وار و از بخش های  مختلف تشکیل شده تا بیشتر مورد قبول واقع شود.

قربانگاهي براي مسافران

دکتر جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص راههای استان خوزستان اینگونه سخن گفت:امروزه بخش مهمی از زندگی بشر با ترافیک آمیخته شده و در پی آن نیز تصادفات به خصوص در سال‌های اخیر بر افزایش مرگ و میر انسان‌ها و همچنین بر اقتصاد کشورها تاثیرگذار بوده است. 

به همین دلیل هر ساله در سطح جهان روزی به نام ایمنی راه‌ها در جهت توجه و بررسی اقدامات موثر در ایمنی و بهبود وضعیت راه‌ها و همچنین کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن نامگذاری شده است. وی ادامه داد: در این راستا، فناوری‌های موثر در بهبود ترافیک از سوی همه دست‌اندرکاران این حوزه عرضه می‌شود.

نماینده آبادان: جاده های خوزستان؛ قربانگاهي براي مسافران

نماینده مردم آبادان در ادامه گفت: حوادث رانندگی علاوه بر ایجاد خسارت‌های احتمالی جانی، تبعات منفی برای خانواده‌ها و فرزندان بازمانده از قربانیان دارد و قطعا اقتصاد هر کشور را با چالش روبه‌رو می‌کند. جلیل مختار افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است اقداماتی ضروری در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها و انضباط ترافیکی توسط کاربران راه‌ها از جمله رانندگان و عابران و همچنین دستگاه‌های مرتبط با این حوزه انجام شود. 

در بحث فرهنگ‌سازی ترافیک و ایمنی راه‌ها نیز باید اقداماتی موثر صورت گیرد تا همه بدانند کوتاهی آنها در انجام وظیفه نه تنها به خودشان بلکه به دیگران و اطرافیان نیز آسیب وارد می‌کند. وی اظهار کرد: عمده راه‌های استان خوزستان دو طرفه است و مسیر رفت و برگشت فاقد جداکننده وسط هستند. 

عرض جاده‌های خوزستان محدود است و در مقابل، میزان ترددها افزایش پیدا کرده و به دنبال این شرایط، شاهد حوادث ناگوار رانندگی بیشتری در این مسیرها هستیم.دکتر مختار نماینده مردم آبادان : مسیرهای آبادان به اروندکنار و منیوهی – و آبادان به خدر  دو طرفه و فاقد جداکننده هستند که  این امر سبب شده تا شاهد حوادثی ناگوارو دلخراش رانندگی باشیم. وی در ادامه  گفت: بالغ بر 14 هزار کیلومتر راه در خوزستان وجود دارد ولی از این میزان، کمتر از 1000 کیلومتر بزرگراه و آزادراه است. 

بنابراین ضروری است اداره‌کل راه و شهرسازی در جهت جدا کردن مسیرهای پرتردد، زیرسازی راه‌ها، ایمن‌سازی و احداث راه‌ها اقدامات موثر انجام دهد.نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی  افزود: وقوع تصادفات شاخ به شاخ در هر جاده‌ای از ناگوارترین حوادث رانندگی است و این حادثه و تصادف  به این مفهوم است که عرض جاده با میزان تردد انطباق ندارد .

دکتر مختار در آخر گفت: متاسفانه از دیگر مسیرهایی که در لیست رسیدگی جاده ای از سالهای قبل  قرار داشته  و در خصوص آنها وعده داده شده بود  تعریض محور زیارتی، سیاحتی جاده خضر آبادان به تره بخاخ و سیدالیه، ساماندهی روکش آسفالت، خط کشی و ترمیم شانه جاده آبادان به چوئبده و جاده کمربندی و ترانزیتی آبادان- شلمچه است. که تاکنون در این زمینه اقدامات اساسی و مهمی صورت نگرفته است.

 گفتنی است؛ ايمن نبودن جاده ها و پرحادثه‌ بودن آنها همچون قربانگاهي براي مسافران شده است. آزاد راه، اتوبان، جاده دوبانده و جاده يكطرفه هيچكدام به طور واضح مشخص نيستند و اغلب براي مردم مشكل ساز شده است.

جلیل مختار افزود: متاسفانه دولتهاي مختلف هم كه روي كار آمده اند براي جاده هاي استان خوزستان اقدام مناسب و در خور نام خوزستان نداشته اند. در واقع مشکل ظرفيت جاده ها يکي از مشکلاتي است که مدتهاست استان خوزستان با آن دست و پنجه نرم مي کند. ضمن اینکه افزایش ظرفیت جاده های کشور به دلیل زمانبر بودن پروژه های عمرانی متناسب با افزایش تعداد خودروها نیست.
. . 


نظرات بینندگان
آخرین اخبار