آراس_ شکوفه پایدار
محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد اظهار کرد: اولین دستور کار جلسه پیوستن مدارس عشایری به مدارس شهرستان با هدف نظارت بیشتر بر عملکرد آنان و دومین دستور کار جلسه را پروژه مهر و بازگشایی مدارس است.
وی با بیان اینکه در دو سال اخیر تنها منطقه ای که نیروی غیر رسمی داشت، مناطق عشایری بودند گفت: برخی از مدارس عشایری در جوار شهرها هستند و شرایط عشایری بودن را از دست داده اند که آسیبی را برای مدارس عشایری و نیروی انسانی ما ایجاد کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: با توجه به شرایط فوق تصمیم گرفته شد تا این نوع مدارس که سال هاست در مناطق عشایری ثابت هستند و شاخص های عشایری را از دست دادند زیرمجموعه مدارس عادی قرار بگیرند.
وی افزود: اجرایی شدن تصمیم گیری جدایی این مدارس به مصوبه شورا نیاز دارد تا اقدامات در زمینه عدالت آموزشی برای این مدارس انجام شود.
تقی زاده عنوان کرد: با اجرای این طرح به دنبال تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش آموزان هستیم، هدف ما احیای مدارس فراموش شده عشایری است. 7 هزار دانش آموز عشایری در یک منطقه داریم که فقط یک مدیر آموزشی دارد که به تنهایی نمی تواند پاسخگوی معلمان، دانش آموزان، مدیران و اولیا باشد.
دبیر شورای آموزش و پرورش خوزستان در مدارس عشایری ما یک معلم زبان داشتیم اما در مدارس عشایری بالاترین نمره زبان مربوط به این مدارس بود، بنابراین به دنبال تقویت علمی ـ آموزشی دانش آموزان عشایری هستیم. باید بحث های جامعه شناختی مطرح شود .
وی به قرارداد میان وزارت آموزش و پرورش و استانداری در خصوص جمع آوری مدارس کانکسی اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ کلاس کانکسی در خوزستان داریم. پیشنهاد می شود شروع سال تحصیلی جدید را در یکی از این مدارس داشته باشیم. وزارت آموزش و پرورش اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و استانداری هم معادل همین اعتبار را درنظر گرفته تا تمامی مدارس کانکسی خوزستان به صورت یکجا جمع آوری شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پایان با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده 1 میلیون دانش آموز خواهیم داشت تصریح کرد: اگر بخواهیم دانش آموزان موفق و همچنین مدارس موفقی داشته باشیم لازم است ذهن مردم و مسئولین نسبت به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش درگیر شود. لازم است خانواده ها در مدارس فرزندانش در مواقعی حضور داشته باشند تا بتوانیم تعلیم و تربیتی بر اساس شاخص های علمی و استانداردهای بین المللی داشته باشیم. همانطور که در سال گذشته در بسیاری از شاخص ها مانند سواد آموزی، پیش دبستانی که رتبه اول کشوری را کسب کردیم، موضوع کنکور و... پیشرفت داشته باشیم.