آراس_ سارا مجسنی
دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با حضور در محل سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب اهواز که شبانه روز پاسخگوی رسیدگی به مشکلات و حوادث بوجود آمده ناشی از اختلال در سیستم آب و فاضلاب است، اظهار کرد: این نوع عملکرد از نظر من بسیار ارزشمند و قابل تحسین است، لذا باعث افزایش بهره بری در تسهیل امور و در نهایت تولید ثروت خواهد شد.
وی افزود: می بایست در پیشرفت و تسریع این نوع کارهای ارزشمند پایدار و شاهد اثر بخشی آن باشیم، متاسفانه در انجام امور آنلاین برای رفع مشکلات مردم بعضا شاهد گلایه مندی شهروندان بدلیل عدم پاسخ اپراتورها و مشغولیت خط ها هستیم. اکثر شرکت ها برای ارائه خدمات آنلاین گلایه های شهروندان را شاهد هستند.
شریعتی، با تاکیدبر اینکه ارائه خدمات آنلاین نباید به صورت نمادین باشد، اظهار کرد: اکنون در ذهن مردم این مدل عملکردها به لحاظ الکترونیکی حالت کلیشه ای دارد و به نظرشان ممکن است تسهیلی در رفع مشکل شان به وجود نیاید، از این سو می بایست سامانه 122شرکت آبفا برای بهبود شرایط شهروندان عملا پاسخگو باشند.
نماینده عالی دولت در استان ، اظهار داشت: در نهایت از تمامی افراد که در این سامانه برای خدمات دهی به شهروندان در حال انجام کار هستند سپاسگذارم. اما به نحوی عمل کنند که رویه رفع مشکلات و حوداث به صورت آنلاین را مد نظر داشته باشند و در برنامه کاری خود قرار دهند. هرچه بیشتر پاسخ گوی شهروندان باشید قطعا میزان تماس برای رفع مشکلاتشان افزایش می یابد.
وی، در ادامه گفت: با توجه به اینکه از امروز شما افتتاح این سامانه در شهرهای حمدیه، باوی، کارون و ملاثانی هستیم و آن ها روی خط آوردیم، در نتیجه تعداد تماس ها و پشت خط ماندن شهروندان هم بیشتر می شود و مردم نمی توانند به راحتی و سهولت تماس برقرار کنند. بنابراین اقدام به قرارداد فیبر نوری در مخابرات و تماس دیجیتال بسیار حائز اهمیت است.
دکتر شریعتی، عنوان کرد: با توجه به اینکه از تعداد 89 هزار تماس، موفق به پاسخگویی 84 هزار تماس تنها در بازه زمانی پنج ماهه سال جاری بوده اید صمیمانه سپاسگذارم و این نشان می دهد که شما در هر شرایطی پاسخگو شهروندان بوده اید. عرض من این است کار خوب و ارزشمندی است اما لازم است مدیر شرکت آبفا ی اهواز در سریع ترین زمان ممکن فشار بیاورد تا هرچه زودتر فیبرنوری انجام و تعداد خطوط بیشتر و امکان تماس از سوی مردم تسهیل شود.
در ادامه حاجی پور مدیر سامانه 122، عنوان کرد: درسال 93 و 94 مشکلات جابه جایی شبکه وجود داشت بود و تنها سه خط پاسخگو شهروندان را بر عهده داشتند اما اکنون 6 خط به طور 24 ساعت نیز پاسخگو هستند. برای سال 96 قرارداد فیبر نوری بستیم، و قطعا پاسخگویی بیشتر خواهد شد.
سید ابراهیم عبدالله زاده معاون برنامه ریزی شرکت آبفا اهواز در حضور استاندار خوزستان در رابطه با سامانه ثبت گزارش اتفاقات و حوادث اداره آب و فاضلاب، اظهار کرد: سامانه 122 مرکز امداد و حوادث اداره آب و فاضلاب است که در تمام ساعات شبانهروز در اختیار شهروندان بوده و بدون وقفه خواستههای تماس گیرندگان را دریافت و منعکس میکند.
وی افزود: نمایش شماره تلفن تماس گیرنده، ثبت نشانی و انتقال سریع درخواستها به واحد حوادث شهر مورد نظر، مشخص شدن نشانیهای تکراری در یک روز، امکان گزارش گیری از همه بخشها، مشاهده چرخه و گردش کار به ازای هر مورد حوادث به صورت مجزا و برقراری ارتباط با خودروهای امدادی را از جمله قابلیتهای تجهیزات این سامانه است.
عبدالله زاده، با بیان اینکه مشترکین در هر بازه زمانی می توانند با سامانه 122 در راستای رفع مشکلات و دغدغه هایشان با سامانه 122 تماس برقرار کنند، عنوان کرد: این سامانه بعنوان پل ارتباطی با مردم آماده دریافت گزارشهای مربوط به حوادث آب و فاضلاب، شکایتهای مشترکان، انتقادها و پیشنهادهای شهروندان است.
معاون برنامه ریزی شرکت آبفا اهواز، ادامه داد: مشترکان میتوانند در صورت مشاهده هرگونه نقص در ارائه خدمات و یا خرابی در شبکه و انشعابهای آب و فاضلاب، با این سامانه تماس بگیرند تا امدادهای نواحی از طریق اکیپ و خودروهای امدادرسانی درصدد رفع حادثه رخ داده برآیند. همچنین شهروندان می توانند با برقراری ارتباط با سامانه 1522 قبوض خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
گفتنی است: با بهره برداری از سامانه 122 شهرهای ویس، شیبان، حمیدیه و ملاثانی از شهرهای تابعه اهواز تحت پوشش خدمات غیرحضوری و الکترونیک قرار می گیرند.