آراس-سپیده اسکندری- حمیدرضا شمس، مسئول امور استان های مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور روز یکشنبه در مراسم پایانی دومین جشنواره ی روابط عمومی های برتر شرکت های تابعه ی سازمان آب و برق خوزستان، به مناسبت استقرار سیستم های مدیریت کیفیت iso9001 و رضایت مشتری iso10004 که برای نخستین بار در کشور در سازمان آب و برق استان خوزستان صورت گرفته، اظهارکرد: باید از تشکل های صنفی بهتر استفاده کرده و آن ها را با هدایت در مسیر اطلاع رسانی، به عنوان یک مشاور در کنار خود و در جهت خدمت رسانی به مردم داشته باشیم.
وی افزود: از آن جا که اکنون عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات است لذا نیازمشارکت انجمن های صنفی با روابط عمومی های استان بیشتر از همیشه احساس می شود.
شمس با شرقی خواندن اصل "روابط عمومی"، عنوان کرد: اگرچه کشورهای اروپایی مدعی هستند که روابط عمومی محصول غربی است اما تاریخ نشان می دهد که این محصول ریشه در ایران اسلامی دارد.
وی تاکید کرد: باید بیش از همیشه موسسات صنفی را باور کنیم چرا که بدون تشکل ها روابط عمومی ها در حاشیه حرکت می کنند.
مسئول امور استان های مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اذعان داشت: ساختار روابط عمومی ها به صورت سلیقه ای در طول زمان و با تغییر دولت ها تغییرمی کند اما صنف روابط عمومی تغییر نکرده و می توانند مشاور خوبی برای روابط عمومی در جهت توسعه س ی استان باشند.
وی با بیان این که بدون تعامل رسانه ها و روابط عمومی پنجره ای رو به روابط عمومی ها گشوده نخواهد شد، بیان کرد: رسانه ها یار اصلی روابط عمومی به شمار می روند و باید تعامل خود را با اصحاب رسانه در جهت آگاه سازی مردم بیشتر کنیم.
شمس ادامه داد: روابط عمومی باید دیدگاه رسانه ای خود را افزایش دهد و رسانه ی ملی باید پنجره ای برای تشکل های صنفی و روابط عمومی ها باز کند؛ به همین دلیل باید تعامل با رسانه ها را به عنوان پل ارتباطی بین مردم، مسئولین و بدنه ی دستگاه ها افزایش دهیم.
مسئول امور استان های مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: در زمان حاضر باوجود توسعه شبکه های اجتماعی مسئولیت روابط عمومی ها نیز بیشترشده است و نیاز است تشکل های صنفی را بیشتر باور کنیم.
وی بر بسیج رسانه ای تاکید کرد و گفت: باید از کاستی ها دلسرد نشویم، و با شناسایی نیاز ها وچالش ها به رفع آن ها اقدام کنیم.
شمس افزود: با توسعه ITC هیچگاه روابط عمومی حذف نخواهد شد و رفته رفته جایگاه خود را ارتقا می دهد اما رسیدن به این جایگاه نیازمند مشارکت بیشتر با رسانه ها، تشکل های صنفی و ارائه خدمات است.
مسئول امور استان های مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری در استان خوزستان اهمیت بالایی دارد به همین جهت برای پررنگ شدن نقش روابط عمومی ها در توسعه ی استان، روابط عمومی باید به نقش خودش اهتمام ورزد.
وی یادآور شد: روابط عمومی هنرمردم داری است چرا که هیچ اقدامی شایسته تر از خدمت به مردم نبوده و باید در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گیرد.
اختتامیه دومین جشنواره روابط عمومی های برتر شرکت های تابعه ی سازمان آب و برق خوزستان، صبح امروز یکشنبه در محل سالن آمفی تئاتر این سازمان با حضور مدیران عامل، مدیران و سرپرستان روابط عمومی های شرکت های تابعه، تنی چند از کارشناسان روابط عمومی و خبرنگاران و با حضور مهمانانی از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور و انجمن روابط عمومی کشور در اهواز برگزار شد.
در این جشنواره همچنین از طرح استقرار سیستم های بین المللی مدیریت کیفیت ISO 9001 و رضایت مشتری ISO 10004 در روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان رونمایی شد.