يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۳ | Sunday , 08 June 2025
کد خبر: ۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت:

ساماندهی مسافربرهای شخصی از الزامات است

استمرار عبور خودروهای سنگین روی دوام پل تاثیر می گذارد و شخصا با پیشنهاد نصب ارتفاع سنج مطرح شده در جلسه موافق نیستم

آراس-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: طرح ساماندهی ایستگاههای تاکسی هسته مرکزی شهر اهواز بدون ساماندهی مسافربرهای شخصی و نصب پل عابر پیاده محقق نمی شود.

احمد سیاحی در نشست شورای ترافیک در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار کرد: در کل کشور ضرورت ساماندهی خودروهای مسافربر شخصی وجود دارد چون امکان حذف آن وجود ندارد و در کنار ساماندهی ایستگاههای تاکسی هسته مرکزی شهر، ساماندهی مسافربرهای شخصی نیز باید در دستور کارقرار گیرد.

وی افزود: اجرای این طرح یک مجموعه کامل از چهار راه زند، چهار راه سلمان فارسی، سه راهی چهار راه آبادان، سه راهی یوسفی، سه راهی امام خمینی (ره)، طالقانی و ابتدای سلمان فارسی را در بر می گیرد و نگاه جزیره ای به یک یا دو قسمت مشکلی را حل نمی کند.

سیاحی ادامه داد: ایرادهای طرح باید در کمیته فنی ارائه شود و ما مسائل را از طریق مراجع بالادستی هدایت و ایرادها و کاستی ها را مطرح و بررسی می کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: شهرداری و پلیس راه باید ابهامات را برطرف و زمان بندی برای انجام آنها تعیین کنند چون زمان بندی با اجرای ملزومات از جمله پل عابر پیاده و ساماندهی مسافربرهای شخصی نتیجه بخش است.

وی اظهار کرد: اواسط سال گذشته قرار شد شهرداری با تامین 40 میلیارد ریال از طریق استانداری در خصوص احداث پل عابر پیاده در چهار راه سلمان فارسی تا دی ماه سال 94 اقدام کند که با وجود پیگیری و مکاتبات، محقق نشد.

سیاحی اضافه کرد: برای اجرای طرح ساماندهی ایستگاه های تاکسی هسته مرکزی شهر اهواز، باید الزامات قانونی، تعهدات شهرداری و پلیس راهور کاملا معین و صورتجلسه شده، برنامه اجرایی و عملیاتی داشته باشیم و مشکلات دوباره در کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در خصوص بررسی و تصویب نحوه جلوگیری از تردد خودروهای سنگین از پل شهید دقایقی اهواز (پل سوم) نیز گفت: استمرار عبور خودروهای سنگین روی دوام پل تاثیر می گذارد و شخصا با پیشنهاد نصب ارتفاع سنج مطرح شده در جلسه موافق نیستم چون در برخی شرایط بحرانی، کامیون ها مجبور به گذر هستند.

وی اظهار کرد: الزام ها و اخطارها، اطلاع رسانی دقیق، نصب دوربین ها و توقیف خودروها در کاهش و به صفر رساندن تردد خودروهای سنگین بر روی پل نقش مهمی دارند.

خبیر: مراقبت از خودرو های شخصی ضامن موفقیت طرح ساماندهی تاکسی ها

سرپرست استانداری خوزستان نیز گفت: اجرای این طرح در صورتی موفق می شود که خودروهای شخصی مراقبت شده و امکان ورود مسافربرهای شخصی به مسیرهای تعیین شده وجود نداشته باشد.

فرج الله خبیر ادامه داد: مردم باید تفاوت بین تاکسی و مسافربرهای شخصی را از نظر وجود امنیت و رفاه احساس کنند تا بیشتر به سمت تاکسی ها هدایت شوند.

وی تصریح کرد: ساماندهی پارکینگ خودروها نیز باید انجام شود و خودروها در هر مکانی پارک نکنند.

خبیر در راستای دستور جلسه بررسی و تصویب نحوه جلوگیری از تردد خودروهای سنگین از پل شهید دقایقی اهواز گفت: برای تصویب مصوبه نصب ارتفاع سنج باید جلسه ای با حضور مقامات قضایی برگزار شود.

کوروش حسینی زاده:118 مسیر مصوب و7 هزار تاکسی زرددر اهواز وجود دارد

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز درخصوص طرح ساماندهی ایستگاههای تاکسی هسته مرکزی شهر اهواز اظهار کرد: در حال حاضر 118 خط و مسیر مصوب شده تاکسی در اهواز وجود دارد و 7 هزار تاکسی زرد خورشیدی، کار ویژه حمل مسافر را انجام می دهند.

سید کوروش حسینی زاده افزود: سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز در راستای ساماندهی مطلوب و خدمات رسانی بهتر، الگوهای خوبی را دارد که سال گذشته طرح ساماندهی خطوط تاکسی برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی تهیه شد.

وی افزود: هدف از اجرای الگو این است که با در نظر گرفتن نرم جمعیتی و تقاضای سفر برای تمامی مسیرهای شهر از تمام ظرفیت ها استفاده شود.

حسینی زاده ادامه داد: قرار شده یک گیت ورودی از مسیر ورود تاکسی ها از سلمان فارسی به همراه سیستم هوشمند سازی نصب شود که این الگو پارسال چند بار بازنگری شد و امید است امسال نهایی شود.

سرهنگ قاسم قدرتی:احداث هم زمان پل و اجرای طرح ساماندهی ایستگاه های تاکسی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان نیز اظهار کرد: کنترل وسایط نقلیه سنگین توسط پلیس و دوربین به راحتی کارساز نیست چون امکان استقرار نیروی انسانی به صورت 24 ساعته امکان پذیر نیست و تنها راه کنترل خودروهای سنگین و آسیب نرسیدن به پل، نصب ارتفاع سنج است.

سرهنگ قاسم قدرتی تصریح کرد: زمانی برای نصب ارتفاع سنج مناسب است که علائم هشدار دهنده به تعداد کافی نصب شده باشد و رانندگان، اطلاعات کامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: احداث پل برای اجرای طرح ساماندهی ایستگاه های تاکسی هسته مرکزی شهر باید همزمان با اجرای طرح باشد در غیر این صورت، مشکلاتی را به همراه دارد.

نظرات بینندگان
آخرین اخبار