شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۳ | Saturday , 07 June 2025
کد خبر: ۱۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
رییس دانشگاه علمی کاربردی:

در برگزاری دوره های آموزشی دانشگاه علمی کاربردی شاخص های استان را در نظر می گیریم

پایداری مراکز عالی در کیفیت بالای آنهاست وگرنه این دانشگاه ها در روند طبیعی غربالگری از روند خارج می شوند بنابراین رشد کیفی جایگاه علمی استان را بهتر و پویاتر می کند.

گروه رسانه آراس:

 رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار آراس دانشگاه علمی کاربردی را تنها دانشگاهی دانست که براساس نیاز و کاربرد جامعه آموزش هایی متناسب با رشد و توسعه کشور و به خصوص استان خوزستان دارد و بیان داشت: این دانشگاه نقش ویژه ای در بومی کردن دانش فنی دارد.

خداپناه هدف های دوره مدیریت خود را چنین عنوان کرد؛ با توجه به این که دانشگاه علمي کاربردی از ابتدا براساس آیین نامه هایی که برای این دانشگاه پیش بینی شده یک دانشگاه مهارتی است ما باید آموزش ها و مهارت های فنی را به شکلی ارئه دهیم که مورد استفاده رشته های مورد نیاز، با توجه به توانمندی استان باشد.

وی افزود: این دانشگاه توسعه مبانی نظری نیست توسعه مهارت ها تبدیل آن به فن و تکنولوژی استو این اصل تعریف یک دانشگاه مهارتی است.

خداپناه درباره تاثیر این دانشگاه بر شاخص آموزشی کشور گفت: دانشگاه علمی کاربردی توانمندی زیادی به جامعه می دهدو رشد وتوسعه عالی در جامعه ایجاد می دهد همچنین می تواند در بخش اشتغال فعالیت خوبی داشته باشد به شرطی که دوره های آموزشی که تعریف می شود براساس نیاز بخش های مختلف اقتصادی باشد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان رشد کیفی این دانشگاه را مهمتراز رشد کمی بیان کرد و افزود: پایداری مراکز عالی در کیفیت بالای آنهاست وگرنه این دانشگاه ها در روند طبیعی غربالگری از روند خارج می شوند بنابراین رشد کیفی جایگاه علمی استان را بهتر و پویاتر می کند.

وی در استفاده از شاخص های استان در شرایط آموزشی هم گفت: ما دارای شاخص ها اقتصادی، سیاسی، گردشگری،هستیم بعلاوه این که با 15 درصد اولین تولید کننده کشاورزی در کشور هستیم پس باید از این منابع به خوبی استفاده کنیم و آموزش های دانشگاه علمی کاربردی را بر اساس این ظرفیت ها تدارک ببینیم.

خدا پناه دانشگاه علمی کاربردی را با توجه به اینکه سرفصل های درسی دارای نقش و جایگاهی مهارت محور بیان کرد و اظهار داشت: بر همین اساس لازم است اساتیدی داشته باشیم که خبره باشند ولی مدارک کلاسیک داشته باشند، به طور مثال استادي که مدرک دکترا ندارد ولی استاد و خبره جوشکاری است و می تواند تجارب و توانایی خود را در غالب پودمانی گشترش دهد.

خبرنگار: طیبه قاسمی

نظرات بینندگان
آخرین اخبار