مایکروسافت اعلام کرد که با مشارکت شرکت لجندری انترتینمنت (Legendary Entertainment) قهرمانهای فیلم های "سه گانه شوالیه تاریکی" (Dark Knight trilogy)، "مرد آهنی" (Man of Steel)، "تلقین" (Inception)، "دنیای ژوراسیک" (Jurassic World)، "در میان ستارگان" (Interstellar) و بسیاری از فیلم های دیگر تازه انتشار یافته همچون "وارکرفت" (Warcraft) را به دنیای واقعی میآورد. هدف از این مشارکت جدید پی بردن به این واقعیت است که سربندهای هولولنز تا چه اندازه می توانند محدودیتهای میان دنیای واقعی و روی پرده سینما را از میان بردارند.
بارنابی لگ، نایب رییس تیاتر استراتژی، در این باره گفت: «اگرچه شرکت ما اصولا به عنوان فعال در زمینه فیلم و تلویزیون شناخته شده است؛ در واقع ما خودمان را سازنده جهانی می دانیم که در تجربه تجاری قرار دارد.»
وی افزود: «آن چه هولولنز را متمایز می سازد آن است که کاربر می تواند به طور عینی به سینما دسترسی پیدا کند و قهرمان ها و عناصر آن را به کمک راسانه ای غیر تعاملی به جهانی تعاملی بیاورد و روزانه با آنها زندگی کند.»
همچنین کیدو سونودا، به نمایندگی از مایکروسافت، با اشاره به افزایش رقابت در صعنت سرگرم سازی در همین خصوص خاطر نشان کرد: «کسانی که در زمینه ساخت دنیاهای مجازی به شکلی مشتاقانه و اسطورهای فعالیت میکنند در پی یافتن راه هایی برای ملموس کردن داشته های خود و جلب توجه عموم به آنها هستند.»
از سوی دیگر اتان استرن، سازنده فیلم های افسانه ای، با بیان این که مایکروسافت به دنبال روش هایی برای استفاده از هولولنز در جهت بهبود فرآیند تولید فیلم است اظهار کرد: «ما می توانیم از هولولنز برای تهیه و تدارک لوازم تجسم سازی بهره بگیریم تا کارگردانان سینما پیش از ساخت فیلم با مجموعه ای از این ابراز آشنایی حاصل کنند.» هم مایکروسافت و هم لجندری انترتینمنت بر این باروند که توانایی های بالقوهای در استفاده از هولولنز در گسترش تجربه هنر سرگرم سازی سینما روندگان دارند.
استودیوهای سینمایی و تلویزیونی همچون لجندری می توانند الگوهای دیجیتالی اشیا و قهرمان های سینمایی را سوای از این که انسان یا واسط دروازهٔ مشترک (روشی استاندارد برای ایجاد محتوای پویا در صفحات وب) باشند بیافرینند و از این رهگذر طرفداران میتوانند از طریق سربند هولوگرافیک رابطه ای تعاملی در ساخت فیلمهایی داشته باشند که می توانند در اینترنت به اشتراک گذاشته شوند.
سونودا توضیح میدهد: «هولولنز داستان سرایانی ابداع میکند تا در قالب رسانه ای جدید داستان بگویند، شخصیت ها را کامل تر کند و موجب خوشنودی مردم شود. با هولولنز، دیگر محدودیتی میان طرفداران سینما و محتوای فیلمی که دوست می دارند وجود ندارد زیرا قهرمانها میتوانند از پرده سینما جدا شده، وارد زندگی آنها شوند و به هر هواخواه فرصتی برای هدایت آنها در کنار فیلم های ترکیب شده با واقعیت بدهند.»
او ادامه میدهد: «فیلم های آمیخته با واقعیت که به دست طرفداران ساخته و به اشتراک گذاشته شدهاند این توانایی را دارند تا متقاعد کننده و دارای شخصیتی با محتوا باشند و مخاطبان رسانه های اجتماعی را به خود جذب کنند. این مزیت به هر شرکتی که در زمینه سینما فعالیت می کند این فرصت را میدهد تا بخشی از آینده داستان سرایی باشد و طرفداران جدیدی پیدا کند که به شیوهای شخصی تر با موجودیت قهرمانان سینمایی مرتبط شده اند.»
شرکت لجندری نمونه ای از تلاش خود را در این حوزه به نمایش گذاشته تا تجربه سینما رفتن را در آمیزش با واقعیت گسترش دهد. فیلم Warcraft نمونه مورد اشاره است که طرفداران به واسطه هولوگرام شخصیت اورگریم دومهمر (Orgrim Doomhammer) را به دنیای آورده اند.
در خلال سال گذشته، مایکروسافت سخت در تلاش بوده تا با مشارکت سرمایه گذاران متعدد شیوه استفاده از هولولنز را در عرصههای مختلف صنایع و تجارت به کار بگیرد. هواپیمایی ژاپن یکی از مواردی است که از هولولنز برای بهبود آموزش مهندسان پرواز خود بهره برده است. همچنین کارخانه خودروسازی ولو سوئد در نظر دارد تا با استفاده از این سربند تجربه خرید خودرو را متحول کند. از همه مهمتر این که ناسا مدت ها است که از هولولنز در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می کند.
منبع / ایسنا