کد خبر: ۳۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت تعاونی خدمات صیادی هندیجان خواستارشد:
مدیرعامل شرکت تعاونی خدمات صیادی هندیجان گفت: شغل صیادی در مجلس شورای اسلامی در شمول مشاغل سخت قرار گرفت.



مدیرعامل شرکت تعاونی خدمات صیادی هندیجان گفت: شغل صیادی در مجلس شورای اسلامی در شمول مشاغل سخت قرار گرفت.
به گزارش صبحانه پرس (آرا) راشد جغتای در جلسه با حبیب آغاجری نماینده مردم بندرهندیجان، ماهشهر و امیدیه درخصوص مشکلات صیادان با اشاره به وضعیت سخت فعالان شغل دریانوری گفت:  با هماهنگی همه ی نمایندگان استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی جهت نگرش قوانین حاکم برجامعه صیادی، و به تصویب رساندن شغل صیادی به عنوان مشاغل سخت، این شغل در مجلس شورای اسلامی در شمول مشاغل سخت قرار گرفت. 

جغتای با اشاره به سابقه شرکت
خدمات صیادی هندیجان گفت: این شرکت از ریشه دار ترین واصلی ترین و قدیمی ترین تعاونی های صیادی است که ازسال ۶۴ با عضویت وتحت پوشش قرار دادن ۳۴۷ نفر صیاد‌ پرتلاش وزحمت کش در امر تولید ماهی و میگو، یکی از ارکان اقتصادی شهرستان به حساب می آید.

وی افزود: شرکت خدمات صیادی هندیجان، کار ستادی خدمات رسانی شناوران و تامین سوخت آن ها را انجام می دهد که برای رفاه حال فعالان این بخش، در سال ۹۲ کار ساخت یک جایگاه سوخت در فاصله ۲۵ کیلومتری هندیجان به بندر استراتژیکی سجافی را آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی خدمات صیادی هندیجان اضافه کرد: ۷۰ درصد عملیات فیزیکی این پروژه پیش رفت اما به دلیل عدم دست یابی به تسهیلات بانکی، با مشارکت ۴۰درصدی سرمایه گذار منطقه ای، با این انگیزه که پروژه را به اتمام برساند، وارد مشارکت شد. 
جغتای ادامه داد: متاسفانه پس از گذشت مدتی و اخذ مجوز های لازم از ادارت تابعه در استان، در راه پر پیچ وخم بوروکراسی های حاکم، و ندادن تسهیلات بانکی، این پروژه متوقف شد. در نهایت با همراهی مسئولان، آستین همت را بالا زده و برای نجات صیادان از مشکلات، با اخذ تصمیمات عاجل تاکید بر این شد تا از طریق بانک های عامل، وام موردنیاز این شرکت را‌ تامین کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی خدمات صیادی هندیجان با اشاره به مسافت طولانی رودخانه، گفت: با تکمیل این پروژه، مسافت طولانی رودخانه که هم شناور ها باید طی کنند تا به مرکز شهر برسند، و هم فاصله زمانی تا صیدگاه، کوتاه می شود. همچنین آلایندگی های زیست محیطی که ناخواسته با تردد شناوران در مسیر رودخانه ساطع می شود و آسیب های جبران ناپذیر را‌ وارد می کند، نیز با تکمیل این پروژه، قطع می شود. 
 جغتای ادامه داد: اگر این جایگاه راه اندازی شود، انگیزه داریم سوپر مارکت برای تهیه آذوقه سفر های دریایی، انیار ادوات و نهاد های شناوران، آب شیرین و فضای سبز نیز اجر شود. 
عضو اصلی هیئت مدیره ومدیر عامل درپایان سخنان خود گفت: باسابقه تعاونی صیادی که خود از ناخدایان لنج های صیادی است، مشکل ما صیادان کشور ، بحث کار فرما بودن مالکین شناورهای صیادی اعم از مالکین لنج ها وقایق های صیادی است که در مجلس شورای اسلامی و به دست نمایندگان گره گشایی می شود، زیرا سازمان تامین اجتماعی به دلیل استفاده از کلمه "کار فرما" فعالان این بخش را از نعمت بیمه محروم داشته است. حال اینکه لنج یا قایق چند متری همانند‌ شرکت های بزرگ نیست که کار فرمایی داشته باشند، لذا این قانون باعث آسیب های فراوان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این جامعه شریف شده است. و درخواست همه ماهیگیران زحمتکش، این سربازان میدان تولید و پاسداران باهوش مرزهای کشور عزیزمان ایران، از مجلس شورای اسلامی رفع این موانع است. 
به گزارش صبحانه پرس، در این دیدار آغاجری، نماینده مردم هندیجان درمجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تجربه ۳۰ ساله تود در حوزه دریانوردی و آگاهی از خطرات آن، گفت: درد‌ همه ی فعالان این بخش را حس می کنم و پیگیری های لازم را دراین خصوص باهماهنگی دیگر‌ نمایندگان درمجلس شورای اسلامی، و سازمان بنادر و دریانوردی کشور، شیلات و ریاست بیمه تامین اجتماعی کشور مطرح خواهیم کرد و تلاش خود را برای رفع موانع موجود خواهم داشت.
در پایان جلسه، مدیران تعاونی های دیگر، به ویژه پرورش میگو، مشکلات خود را به طور مفصل مطرح کردند که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قول داد تا حصول نتیجه پیگیری های لازم را خواهند داشت. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار