کد خبر: ۳۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
هفتکل با تمام مشکلات و بیکاری و ….که برادر ناتنی مسجدسلیمان شده و مظلوم واقع شده است بهتر نبود یک چهارم بازدیدها جهت رفع محرومیت به این شهر می شد . یا فقط گماشتن افراد در رده های مدیریتش مهم بودند.
وقتی نماینده در حق مردم جفا می کند/ کیکاوس دشتگلی پور

از ابتدای پیدایش شهر مسجدسلیمان تا کنون هیچ نماینده ای به اندازه ی نماینده فعلی در مجلس، بین همشهریان و مردم عزیز این حوزه ی نمایندگی چند دستگی به راه نیانداخته است ، البته یک دیدگاه خوشبینانه وجود دارد که ممکن است در این دو دسته گی ، تعمد برنامه ریزی شده ای در کار نباشد اما نتیجه عملکرد ظاهری و چیزی که ملموس و قابل مشاهده است، چیزی جز اختلاف نظر میان شهروندان حوزه نمایندگی این شهر نیست.

طایفه گرایی، خویشاوندسالاری، وعده وعیدهای بی مورد، کلنگ زنی های نمایشی و مدیران سفارشی ، حاصل نزدیک به چهارسال عملکرد، نماینده ای است که به گواه آمار منتشر شده از خبرنگاران مجلس به عنوان کم فعالیت ترین نماینده خوزستانی از میان هیجده نماینده دیگر استان معرفی شده است.

ظاهری نه تنها اقدام جدیدی در حوزه ی مسجدسلیمان نکرد بلکه تمام تلاش خود را مصروف دستکاری در برخی پروژه های طراحی شده قبلی، نظیر جاده مسجدسلیمان-اهواز کرد، کلنگ زنی نمایشی سد تراز در روزهای اخیر را نیز می بایست در راستای فعالیتهای نمایشی قبلی ذکر کرد، مراسمی که منجر به تنش بی سابقه مردم بومی و وزیر نیرو در مراسم کلنگ زنی شد، پیش از هرچیز نشان داد که مردم لالی هیچ اعتمادی به نماینده شهر و میهمان او ندارند.

وعده راه اندازی رادیو وتلوزیون محلی هم که سال قبل داده بود به نتیجه ای نرسیده است و پیمانکار اصلاح جاده ی اندیکا نیز از انجام تعهدات خودش سرباز زده و ظاهرا بخش زیادی از بودجه این طرح به دلیل عدم نظارت صحیح از دست رفته است.

بدتر از همه اینکه دستکاری در طرح جاده میانبر مسجدسلیمان اهواز موجب وقفه و سردرگمی چند ساله پروژه و افزایش چندبرابری هزینه های آن (باتوجه به قیمتهای فعلی) شده است .

بگذریم از این موضوع که گفته می شود منتفعین اصلی دستکاری طرح و تغییر مسیر جدید ،هم تعداد معدودی از کسانی هستند که در سالهای اخیر به منظور افزایش چندبرابری قیمت زمینهای حاشیه جاده جدید، سرمایه گذاری هنگفت در بحث تهیه زمین کرده بودند.

مهمترین هدف و توجیه احداث جاده جدید اهواز به مسجد سلیمان کوتاه کردن مسیر و از بن بست در آمدن شهر مسجدسلیمان بود مشروط به این که ورودی ان تمبی باشد و از انجا تردد به درون شهر که باعث رونق محله های جنوب مسجدسلیمان میشد ، و بعد از ان وارد کمربندی بشود ، اما اگر شهامتی برای گفتن وجود داشته باشد عسگر ظاهری می توانست بدون دستکاری در طرح احداث جاده ورودی تمبی نفعی را به منطقه برساند در نهایت توقف چندساله و تغییر ورودی آن اقدامی در جهت اخلال در توسعه شهر تلقی می شود.

از آنجاییکه نقشه و بودجه و کلنگ آغاز عملیات اجرایی جاده جدید و میانبر مسجدسلیمان (تمبی) – اهواز در دوره های گذشته با حضور نماینده شهر و مسئولین وقت اقایان نیکزاد وزیر سابق راه، امیدوار رضایی نماینده مردم، خادمی معاون عمرانی استانداری خوزستان- منوچهر رحمانی مدیرکل راه و ترابری – خانچی فرماندار مسجدسلیمان و جمعی دیگر از مسئولین استانی و محلی به زمین زده شد و مسیر اصلی ان از اهواز و انتهای مسیر به پل تمبی ختم می شد اقدام تاسف آور عسگر ظاهری منجر به دو دستگی و چند دستگی نزد شهروندان واستفاده تبلیغاتی ارزیابی می شود.

تاسف آورتر آنکه نه تنها توزیع مناصب به سمت لیدر های انتخاباتی و طایفه گرایی رفته بلکه توزیع امکانات شهری نیز نامتوازن و سلیقه ای شده است.

در حالیکه در شهرهای همجوار توسعه باشتاب پیش می رود و حسنوند نماینده اندیمشک وگیلانی نماینده شوشتر یعنی دو شهر هم تقریبا هم فرهنگ با مسجدسلیمان ظرف چندسال گذشته موفقیتهایی برای شهرهای خود رقم زدند .

 اما اقدامات طایفه گرایانه عسگر ظاهری شهر مسجدسلیمان را که افتخار داشت، اولین شهر مدرن ایران و دروازه مدنیت بود به یکباره به دوره ی پیش از مدرنیته و بدویت پرتاب کرد.

 در حدود چهل سال پیش یک درگیری مابین چند نفری مسجد سلیمانی و اهالی ملاثانی پیش امد و باعث شد نقشه راه جدید جاده کمربندی کنار ملاثانی برای عبور ایجاد شود که با دخالت افراد دلسوز اهالی ملاثانی باعث رفع این کدورت شد چون میدانستند عبور مسجدسلیمانیها و شوشتر از وسط ملاثانی رزق و روزی و سرمایه در پی دارد انوقت وکلای ما این رزق و روزی و توریست های گذرا را از شهر منحرف میکنند.

با اینکه بیش از ۷۰ سال عبور وسایل نقلیه به اندیکا و کوشک و سد از مسیر مرکز شهر و از روستاهای تولبزان بوده ، ولی حالا باید کسی که از مرکز شهر مسجدسلیمان برای اندیکا به سمت چهار محال بخواهد برود بایستی ۴۰ کیلومتر طی کند تا بصورت یک دایره بالای تولبزان برسد و مسیر را ادامه دهد ، در صورتیکه با فاصله ده کیلومتر از مسیر تولبزان میشود همان مسیر را طی کرد و منطقه را از مزایای گردشگرا و مسافران عبوری نفع رساند اما بدلیل نامساعد بودن جاده کسی از ان عبور نمیکند .

از زمان نمایندگی دکتر جلیلی مصوب شد که راه مسجدسلیمان به ایذه از مسیر تلبزان – جریک – تاچکر و سیدصالح به ایذه و یکی دیگر از آن پروژ ه های بزرگ و راه خروجی مسجدسلیمان همان جاده میانبر از سمت تمبی به اهواز احداث شود ، چی بود و چی شد ؟ و در آخر اینکه مسیر جاده بی بیان مسجدسلیمان تا ایذه ۵۰ کیلومتر است چرا تا به حال کسی حتی ان را مطرح نکرده است؟

اطرافیان ظاهری ادعا میکنند نماینده شهر ۳۴ بار استاندار را برای بازدید و رفع مشکلات به مناطق مختلف مسجدسلیمان بردند، سئوال این است که پس چرا ایشان ، نیم نگاهی هم به روستاهای در محاصره گازهای شیمیایی و دود در تولبزان عوض اباد و رضااباد و باریک اباد و خواجه اباد بی بیان و روستاهای انطرف به سمت ایذه و شیخ مندنی و تمبی و ….نداشته چرا آقای ظاهری و هیات همراه سفری به مردم در محاصره قرار گرفته شده بر اثر سدگتوند در لالی و آبماهیک و هفت شهیدان نکرد؟ چرا از روستاییان و عشایر و آوارگان سد گتوند که خانه هایشان به زیر آب رفته دفاع نمی کند؟

هفتکل با تمام مشکلات و بیکاری و ….که برادر ناتنی مسجدسلیمان شده و مظلوم واقع شده است بهتر نبود یک چهارم بازدیدها جهت رفع محرومیت به این شهر می شد . یا فقط گماشتن افراد در رده های مدیریتش مهم بودند.

آیا جز این است که نماینده شهر مردم حوزه انتخابیه را به چند رده ودسته و درجه خاص وغیرخاص تقسیم کرده است؟ چه دست هایی از این اقدام ها بهره می برند؟

 از حاج اقا امینی بعنوان امام جمعه شهر و اینکه بزرگ شده منطقه کلگه بوده و مشکلات اهالی و محله های همجوار را بهتر میداند و حاج اقا حجتی فرماندار انتظار داریم در این مورد ورود نموده و بازدیدی از مسیر جاده میانبر به تمبی داشته باشند و نقشه های قدیم و جدید را رویت کنند حداقل اگر کاری از دستشان بر نمی اید در خطبه های نماز جمعه واقعیت را به مسئولین و مردم بگوید . شاید از حق در حال ضابع شدن مردم ان اهالی جلوگیری شود .

منبع : تاباخبر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار