کد خبر: ۲۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز:
محمد صفری ادامه داد: یکی از رینگهای مهم ترافیکی و مسیرگشایی های بسیار موثر در ترافیک شهری، رینگ پل ششم است که مسیر آن از حد فاصل کارون تا بلوار گلستان است و در ادامه آن در ضلع شرقی شاهد تکمیل و بهره برداری مسیر شرقی حد فاصل اتوبان آیت ا... بهبهانی، کوی مهدیس و شرکت فولاد خوزستان خواهیم بود.
اتمام پروژه های ناتمام از مهمترین برنامه های شهردار اهواز است


معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در مراسم افتتاح پروژه های مسیر پل ششم تا بلوار گلستان و زیرسازی و آسفالت خیابان های شهرک پیام گفت: یکی از مهمترین برنامه های مدیریت شهری در دوره پنجم شورا و دوران تصدی کتانباف شهردار اهواز، اتمام طرح ها و برنامه هایی است که سالها معطل مانده بود که خوشبختانه این طرح ها یکی پس از دیگری در حال اجراست.

محمد صفری ادامه داد: یکی از رینگهای مهم ترافیکی و مسیرگشایی های بسیار موثر در ترافیک شهری، رینگ پل ششم است که مسیر آن از حد فاصل کارون تا بلوار گلستان است و در ادامه آن در ضلع شرقی شاهد تکمیل و بهره برداری مسیر شرقی حد فاصل اتوبان آیت ا... بهبهانی، کوی مهدیس و شرکت فولاد خوزستان خواهیم بود.

وی در همین راستا بیان کرد: در یکسال گذشته عملیات این دو پروژه مهم در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز قرار گرفت و با تاکید کتانباف شهردار اهواز، مجموعه شهرداری با همکاری استانداری خوزستان، شرکت برق منطقه ای، شرکت توزیع برق اهواز و پلیس راهور تلاش کردیم تا هر چه زودتر این پروژه به بهره برداری برسد تا شهروندان شریف اهوازی که برای عبور از پل ششم و رسیدن به بلوار گلستان از مسیر جاده ساحلی، بلوار کارگر و میدان کارگر و اتوبان گلستان مسیر بسیار طولانی را طی می کردند و در این مسیر قطعا حوادث و سوانح زیادی بوجود می آمد،  به آسایش و امنیت دست پیدا کنند.

 صفری ادامه داد: در گذشته این مسیر علاوه بر اتلاف هزینه و سوخت برای شهروندان و عبور وسایل نقلیه سنگین از این مسیر که محصولات فولادی را به کارخانجات فولاد خوزستان، فولاد اکسین و گروه ملی، نورد، کاویان منتقل می کردند، به زیرساخت های ما در مسیر بلوار ساحلی و اتوبان گلستان آسیب های بسیار زیادی وارد کرد که اگر خساراتی که عبور 10 الی 15 ساله این وسائل نقلیه در بلوار کارگر و مسیر ساحلی بوجوده آمده را محاسبه کنیم، هزینه آن دو برابر هزینه احداث این پروژه بود. اما احداث این پروژه در حقیقت یک همکاری بین بخشی نیاز داشت که در این دوره اتفاق افتاد .

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز اظهار کرد: در این پروژه مساحتی بالغ بر 200 متر مکعب عملیات خاکی(خاکبرداری و خاکریزی) را انجام داده ایم، همچنین حدود 70 هزار متر مکعب عملیات استفاده از مصالح رودخانه ای و سنگی شامل زیر اساس و اساس و آسفالت نیز حدود 50 هزار تن اجرا شد و در مجموع با احتساب تملک ها و هزینه هایی که بابت بازگشایی مسیر در برخی نقاط داشته ایم، مبلغی بالغ بر 180 میلیارد ریال برای احداث این پروژه هزینه شد.

وی به صرفه جویی در مصرف سوخت در طول یکسال گذشته اشاره و اذعان کرد: طبق جدول های طراحی شده در زمان و سوخت توسط مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک در مدت یکسال، هزینه های پروژه جبران خواهد شد.

وی در پایان  از  شهرداری منطقه5  در راستای زیرسازی خیابانهای شهرک پیام نیز تقدیر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار